FB Page & Personal Acc

20110907

jealousy

sekarang BB ,Iphone dan Androids 
mcm mesti ada ditangan remaja dan kanak2


sebagai remaja normal
saya juga ada berkeinginan begitu
tetepi apakan daya tak mampu
bukan tak mampu beli sebab takde duit

tapi tak mampu sbb ada tanggungjawab 
yang lebih baik utk saya di masa hadapan
saya membeli saham ASB sebanyak _________ unit


menggunakan loan dari Maybank
kerana ketika itu,
MBB offer interest terbaik dikalangan Bank2 lain


sejak dari itu,saya terikat dengan tanggungjawab
untuk membayar loan secara kasar sebanyak RM700+/-
setiap 1hb bulan sehingga 40tahun akan datang

untuk pengetahuan pembaca2 
saya masih lagi menuntut ilmu
malah loan ini adalah loan pertama saya
sebelum PTPTN


soon,setelah saya mula berkerja
expenses saya akan bertambah
 sebanyak RM77 selama 60bulan

________________________________________

okay,setakat diatas anda lihat
negatif dari expenses saya
PTPTN adalah pembantu saya melangsaikan loan MBB
selain daripada menanggung kos2 pembelajaran saya

ASB pulak,setelah saya membeli ____________unit saham
saya akan mendapat pulangan dividen at the end of financial year

saya berbelanja secara kasar
sebanyak:
700*12=8400

if the dividen is 10% for example:
____*10%= **,***

hopefully it is more than 10 % please.



No comments: